Про особливості ціноутворення в Україні (Ніколаєв В.П.)

Всеволод Ніколаєв [1]

ОБРАХОВАНО В УКРАЇНІ
(ОСОБЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО ЦІНОУТВОРЕННЯ В ІНВЕСТИЦІЙНО-БУДІВЕЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ)

Пам’ятаєте радянський анекдот? На уроці арифметики в грузинській школі:

накладні.

Неправилно.

– Нед.

– Неправилно.

– Сем.

– Молодец, правилно, так, сем-восем.

І ось тепер не грузинська, а українська школа – ціноутворення в будівництві – взяла на озброєння і два десятиліття успішно застосовує арифметику «обрахунку», запозичену з цього анекдоту. Але тут вже не до сміху! Мова йде не про кількох гривнях туди-сюди. Останнім часом обсяг будівельної продукції становив в нашій країні понад 100 млрд грн на рік, а до 2014 року уряд планує залучити в Україну 1,1 трлн гривень інвестицій, з яких більше половини будуть пов’язані з будівництвом. Тому зовсім не байдуже, скільки і чого ми отримаємо за ці гроші, рівні двом річним бюджетам країни, справедливо чи утворюються при цьому витрати, доходи і, головне – прибуток учасників інвестиційно-будівельного процесу, тим більше що в підсумку за все це платить кінцевий споживач будівельної продукції, тобто, ми з вами.

Весь бізнес в сфері інвестицій, землі, будівництва та нерухомості заснований на контролі вартості і плануванні ціни учасниками ринку. Система ціноутворення повинна зробити цей бізнес прозорим, регулюючи як ринок в цілому, так і відносини мінливих власників протягом життєвого циклу об’єктів
Будівництво, на відміну від більшості інших галузей, виробляє штучний товар, на який не так просто навісити цінник. Не буває двох абсолютно однакових об’єктів, хіба що нью-йоркські вежі-близнюки. І тих уже немає. Решта – хоч трохи, але відрізняються місцем розташування, термінами будівництва, виконавцями, плануванням, а значить – вартістю. На різних етапах тривалого процесу підготовки, ведення будівництва і ще більш тривалої експлуатації об’єкта в ланцюжок відносин вплітаються безліч зацікавлених виробників продукції та послуг, у кожного з яких своя технологія і свій інтерес, в залежності від чого формується і його цінова пропозиція. Якщо взяти до уваги і думка з цього приводу контрагента, то отримаємо ціни і грошові потоки від одних – до інших.

______________

[1] Доктор економічних наук, президент Корпорації ОКО (Об’єднані Консультанти), професор Національного університету державної податкової служби України, Київського національного університету будівництва і архітектури, в 2009-2010 – радник Міністра регіонального розвитку та будівництва України, в 2010-2011 – радник Міністра економіки України.
Автор книг: «Введення в ринкову економіку будівництва», «Розвиток економічних відносин в будівництві», «Проблеми рейтингової оцінки інвестиційної привабливості: внутрішньо регіональної аспект», «Аналіз податкових надходжень: проблеми методології», «Прогнозування податкових надходжень в перехідній економіці: проблеми методології та організації »», «Фінансовий аналіз», «Фінансовий менеджмент проектів і програм»; а також наукових статей: «Політика ціноутворення в будівництві: ресурсне нормування або управління вартістю», «Нові основи ціноутворення в інвестиційно-будівельному процесі», «Макроекономічний аналіз житлової проблеми в Україні», «Проблеми фінансування і ефективності державних соціально-економічних програм», «Проблеми аналізу енергоефективності будівництва в умовах України», «Зміцнення фінансового стану комунальної галузі», «Економічний аналіз Житлового кодексу України в історичному та міжнародному аспектах», «Проблема власності на земельні ділянки в житловому будівництві», публіцистики – «Что нам стоит дом построить ? »,« Позику – до суду »і ін.

Сторінки: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11